به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

ارتباط از طریق واتساپ و دایرکت (0912) 9562639

ساعات کاری همه روزه 10:00 الی 18:00 (تعیین نوبت با هماهنگی قبلی)

گروه پزشکی الماس
مرکز پزشکی الماس » تزریق زیبایی » درمان میگرن با تزریق بوتاکس، پلی برای رهایی از سردردهای آزاردهنده
مدت زمان مطالعه۶ دقیقه

درمان میگرن با تزریق بوتاکس، پلی برای رهایی از سردردهای آزاردهنده

دردهایی که بر اثر بیماری میگرن برای افراد به وجود می آید شدت بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره آن ها می شود. این افراد معمولا به نور و صدا حساسیت دارند. میزان و شدت درد در افراد مختلف، متفاوت است. درمان میگرن با تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش هایی است که امروزه بسیار موثر و مورد استقبال قرار گرفته است.

درمان میگرن با بوتاکس

میگرن چیست؟

میگرن یک نوع سردرد است که معمولا به صورت مکرر در یک طرف سر افراد رخ می دهد و فرد را دچار علائمی از جمله: تهوع، استفراغ و بی اشتهایی می کند. شدت سردردهای میگرنی به حدی ات که بر و تحمل افراد را کاهش داده و تا حد زیادی با سر دردهای معمولی تفاوت دارد.

نکته جالبی که  باید راجع به میگرن بدانید، این است که زنان نسبت به مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند و از درد آن رنج می برند. این بیماری در بسیاری از مواقع، ارثی است و وراثت نقش مهمی در انتقال آن به افراد دارد. میگرن از جمله بیماری هایی است که می تواند چند ساعت تا چند روز فرد را درگیر کند و در این مدت فرد دچار علائمی مانند استرس، عصبانیت، تشنگی، تب و لرز و غیره همراه می شود.

روش های درمانی بسیار زیادی برای درمان میگرن مورد استفاده قرار گرفته ات که مورد رضایت قرار نگرفته اند. درمان میگرن با تزریق بوتاکس یکی از موثرترین روش ها است که بسیار مورد رضایت واقع شده و دارای عملکرد فوق العاده ای بوده است.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

ماهیت بوتاکس چیست؟ این ماده یک نوعی سم نوروتوکسین است که به وسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. این سم بسیار خطرناک است و خوردن مقدار خیلی کمی از آن در حد ppb منجر به مرگ افراد می شود. خوردن این سم به راحتی باعث فلج تنفسی در افراد شده و در کمترین زمان می تواند آن ها را از پای دربیاورد. ولی دانشمندان با کشف دوز مطمئن توانسته اند از این ماده سمی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کنند که درمان میگرن با تزریق بوتاکس یکی از این راهکارهای بسیار عالی به شمار می آید.

تزریق مقدار کافی از بوتاکس در فلج کردن عضلات و پیشگیری از چین و چروک ها، همچنین جلوگیری از تعریق های شدید بدن در افراد و درمان میگرن بسیار موثر است. این دارو باید در دمای متعادل نگهداری شود زیرا نسبت به دمای گرم حساس است و در صورت گرمای شدید، عملکرد صحیح خود را از دست می دهد.

💎نمونه ای از درمان میگرن با بوتاکس در مرکز تخصصی و پزشکی الماس 💎

آیا همه سردرد ها با تزریق بوتاکس درمان می شوند؟

استفاده از بوتاکس فقط برای درمان میگرن کاربرد دارد و استفاده از آن برای درمان سایر سردرد ها تایید نشده است. فقط افرادی که بنابر تشخیص پزشک متخصص، به میگرن مبتلا هستندT می توانند برای درمان آن از تزریق بوتاکس استفاده نمایند.

باید به این نکته توجه شود که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از تزریق بوتاکس را برای افرادی با سن بالای 18 سال تایید کرده است. افرادی که سنی پایین تر از 18 سال دارندT باید برای تزریق با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند.

عملکرد بوتاکس برای درمان میگرن

تزریق بوتاکس در افرادی که به میگرن مبتلا هستند در اطراف رشته های عصبی که دچار دردهای شدید می شوند، صورت می گیرد. تزریق بوتاکس باعث می شود که انتهای رشته عصبی از انتقال احساس درد خودداری نماید و حس درد را در افراد کنترل نماید. عملکرد بوتاکس باعث می شود که شبکه های ارتباطی درد د مغز انسان غیرفعال شوند و افراد درد میگرن را حس نکنند.

بوتاکس توانایی پیشگیری از درد های میگرنی را در افراد مبتلا به این بیماری دارد ولی این زمان ممکن است قدری طول بکشد تا تاثیر بوتاکس در فرد حس شود. معمولا پزشکان برای تاثیر بیشتر بوتاکس چند بار این تزریق را برای افراد انجام می دهند. معمولا با افزایش دفعات تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، نتایج آن بیشتر مشخص می شود و بهتر می تواند دردهای میگرن را کنترل نماید

ممکن است یک بار تزریق بوتاکس بتواند برای 12 جلسه بیماری میگرن مفید باشد. درمان میگرن با تزریق بوتاکس می تواند بعد از دو جلسه تا 4 جلسه اتفاق بیفتد، بسیاری از افراد بعد از 2 بار تزریق، کاهش دردهای میگرنی را به طور واضحی شاهد بوده اند.

بوتاکس در چه نواحی برای درمان میگرن تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نواحی سر افراد بستگی به احساس درد در آن ها دارد. معمولا بیشترین نواحی که درگیر تزریق بوتاکس برای درمان میگرن می شوند، عبارتند از:

  • پشت سر
  • گیجگاه ها
  • قسمت رویی شانه ها
  • نواحی پشت و کنار گردن
  • پیشانی
نواحی مناسب تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

ماندگاری اثر بوتاکس برای میگرن

ماندگاری تاثیر تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در افراد مختلف متفاوت است. معمولا این ماندگاری ممکن است تا 6 ماه طول بکشد ولی در برخی از افراد تا چهار ماه بیشتر تاثیر ندارد. ولی با تزریق های مکرر که می تواند طی 4 الی 5 جلسه انجام شود، ماندگاری و تاثیر بوتاکس در جلوگیری از درد میگرن بیشتر می شود ولی این درمان دائمی نبوده و نیاز به تجدید دارد.

نکات مهمی که در مورد درمان میگرن با تزریق بوتاکس باید بدانید

درمان میگرن با تزریق بوتاکس نمی تواند به طور دائمی مانع از بیماری میگرن شود ولی می تواند از بروز آن تا حد زیادی پیشگیری کرده و موجب کاهش درد شود. با تزریق بوتاکس، دفعات احساس سردرد میگرنی در افراد کاهش پیدا می کند و همچنین شدت درد آن ها نیز کمتر می شود. افرادی که با تزریق بوتاکس درد میگرن آن ها کاهش پیدا می کند، می توانند تا زمان ایجاد دردهای شدیدتر، تزریق های بعدی را به عقب بیندازند ولی باید توجه داشته باشند که اگر دچار درد شدید شدند، حتما باید تزریق بوتاکس را انجام دهند

افراد باید توجه داشته باشند که در صورت درمان میگرن با تزریق بوتاکس، تا سه روز بعد از تزریق نمی توانند وارد استخر شوند.

هزینه درمان میگرن با تزریق بوتاکس

هزینه درمان میگرن با تزریق بوتاکس بسته به عوامل مختلف، متغیر است.

  • شدت درد
  • ناحیه ای که باید تزریق در آن صورت گیرد.
  • میزان مواد تزریقی
  • نوع ماده تزریقی
  • تعداد جلسات تزریق بوتاکس

برخی از موثرترین این عوامل به شرح فوق هستند. از همین رو عدد مشخصی را به عنوان هزینه درمان میگرن با تزریق بوتاکس نمی توان مشخص کرد. در صورت تمایل می توانید به یک مرکز تخصصی خوب که در این زمینه فعالیت دارد مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

نتیجه گیری

برای درمان میگرن با بوتاکس حتما سعی داشته باشید که تحت نظر پزشک متخصص این عمل را انجام دهید و از مرغوبیت ماده تزریقی اطمینان حاصل کنید تا دچار عوارض ناشی از تقلبی بودن ماده بوتاکس و همچنین بی تجربه بودن پزشک نشوید. استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن در افراد مختلف موثر واقع شده و جزو درمان های رایج امروزی به شمار می آید.

دکتر حسام الدین هاشمی

گروه پزشکی الماس

مرکز لاغری، پوست و مو
با مدیریت جناب آقای دکتر حسام الدین هاشمی در تهران اداره می شود و در امور زیبایی و جوانسازی سابقه بسیار درخشان و قابل توجهی دارد.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
جوانسازی با طب سوزنی

جوانسازی با طب سوزنی

جوانسازی صورت با روش های زیادی امکان پذیر است. از جمله این روش ها می‌توان به تزریق بوتاکس و تزریق فیلر...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *