به مشاوره نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید

ارتباط از طریق واتساپ و دایرکت (0912) 9562639

ساعات کاری همه روزه 10:00 الی 18:00 (تعیین نوبت با هماهنگی قبلی)

گروه پزشکی الماس
مدت زمان مطالعه۷ دقیقه

درمان جای جوش

باقی ماندن جای جوش بر روی صورت مشکلی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره شما بگذارد. به همین دلیل است که افراد امروزه برای پیدا کردن بهترین راه رفع جای جوش در سایت های مختلف جستجو می کنند. از مهم ترین موارد سرچ مردم در گوگل می توان به عبارات «درمان سریع جای جوش»، «بهترین روش از بین بردن جای جوش با دستگاه» و «درمان فرورفتگی جای جوش» اشاره کرد. در این مقاله به سوالات متداول شما عزیزان درباره انواع جای جوش و راه های از بین بردن این مشکل شایع پوستی پاسخ داده ایم.

انواع جای جوش

به گفته متخصصان پوست مرکز زیبایی الماس به طور کلی و عمومی، اسکارهای ناشی از جوش را به سه دسته بخش بندی می کنیم:

فرورفتگی جای جوش

زمانی که بافت پوستی از بین رفته و حالت فرو رفته پیدا کند، به آن جای جوش آتروفیک گفته می شود.

جای جوش فرورفته

برآمدگی جای جوش

اگر جای جوش شما به صورت یک ضایعه بر آمده باشد و پوست اضافه در محل آن تولید شده باشد، می گوییم که جای جوش از نوع هایپرتروفیک است.

جای جوش برآمده

جای جوش هایپر پیگمنتیشن

در این نوع از جای جوش، بر آمدگی یا فرورفنگی مشاهده نمی شود و تنها ممکن است جای جوش به صورت لکه های رنگی دیده شود.

جای جوش هایپرپیگمنتیشن

انواع روش های از بین بردن جای جوش

این روز ها روش های پزشکی و ایمنی در جهت از بین بردن جای جوش وجود دارد که مهم ترین آن ها موارد زیر هستند:

درمان جای جوش با لیزر

لیزرها از مهم ترین و بهترین ابزارهایی هستند که می توان آن ها را با هدف از بین بردن جای جوش و ترمیم بافت پوستی به کار گرفت. همان طور که در بخش قبل گفتیم، نوع جای جوش در افراد مختلف متفاوت است و انواع مختلفی برای جای جوش نام برده شده است.

به همین دلیل نوع لیزری که برای درمان جای جوش به کار گرفته می شود، متناسب با نوع جای جوش انتخاب می گردد. لیزر باید متناسب با نوع جوش و نیز سطح تخریبی که در ناحیه پوست ایجاد کرده است، گزینش شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

لیزر در کوتاه ترین زمان بالاترین نتیجه بخشی را دارد؛ به همین دلیل همواره اولین گزینه درمانی برای متقاضان از بین بردن جای جوش است. همچنین یکی دیگر از مزایای درمان جای جوش با لیزر این است که این اقدام از عوارض بسیار کمی برخوردار است.

افراد می توانند با شرکت در تعداد جلسات مشخصی از لیزر درمانی، مشکلات پوستی عمده خود از جمله جای جوش را در کم ترین زمان، بهترین اثر گذاری و کوتاه ترین دوران نقاهت از بین ببرند.

از بین بردن جای جوش با کربوکسی تراپی

کوبرکسی تراپی یا همان CO2 فرکشنال روشی است که در آن از گاز دی اکسید کربن برای بازسازی سطح و عمق پوست بهره گرفته می شود. این روش می تواند تا حد زیادی در درمان آسیب های پوستی شدید حتی جای زخم هم موثر باشد.

در روند کربوکسی تراپی با استفاده از سرنگ های کوچکی تزریقات زیر پوستی مقادیر مناسبی از گاز کربن دی اکسید انجام می شود. این اقدام جریان خون را افزایش می دهد و به این ترتیب باعث می شود که پوست بتواند راحت تر کلاژن تولید کند.

مزوتراپی جای جوش

مزوتراپی دومین روش ثمر بخش برای درمان جای جوش است. در این تکنیک زیبایی با تزریق مقادیر قابل توجهی ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره گیاهان می توانند بسیاری از عارضه های پوستی را بهبود بخشند.

چرا که مواد تزریق شده در روند مزوتراپی موجب افزایش کلاژن سازی و نیز تغذیه و تقویت پوست می گردد. در نتیجه پوست برای ترمیم خود تحریک شده و با افزایش کلاژن سازی شاهد ترمیم پوست، جوان تر شدن و سفت شدن پوست خواهیم بود.

علاوه بر درمان جوش، مزوتراپی برای بهبود و از بین بردن آکنه و اسکار نیز کابرد دارد. مزوتراپی به دلیل این که روشی ایمن و بی خطر است از سوی بسیاری از افراد مورد اقبال قرار گرفته است و نتایج ثمر بخشی را برای افراد به همراه داشته است.

روند مزوتراپی و تزریق مواد با سرنگ هایی مخصوص و سوزن های ظریفی انجام می شود و هیچ واکنش منفی ای در پی نخواهد داشت.

برخی از افراد به دلیل استفاده از سوزن از این روش هراس دارند اما باید بدانید که پیش از آغاز روند مزوتراپی از انواع کرم های بی حسی استفاده می شود تا افراد در طول مزوتراپی دردی را تجربه نکنند. بنا بر این کسانی که آستانه تحمل دردشان پایین است یا از انجام اقدامات زیبایی و درمانی می ترسند، می توانند بدون نگرانی نسبت به انجام این روش اقدام کنند.

روشهای درمان جای جوش

لایه برداری پوست

یکی از بهترین راه برای بهبود مشکلات پوستی، انجام لایه برداری است. جای جوش به دلیل تحلیل رفتن سطح پوست و رنگدانه های آن به وجود می آید و با لایه برداری می توان سطح مرده پوست را جداسازی کرد تا پوست جدید و سالم بتواند جای آن را بگیرد.

لایه برداری مانند لیزر نتیجه فوری در درمان جای جوش ندارد اما با گذراندن چند جلسه خواهید توانست تفاوت را احساس کنید. تعداد جلسه های مورد نیاز برای لایه برداری جای جوش به این موضوع بستگی دارد که تا چه میزان پوست دچار آسیب شده است.

تزریق فیلر

انجام اقداماتی مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس و تزریق چربی می توانند به شما کمک کند تا هر چه زودتر از شر جای جوش های خود خلاص شوید. این فیلرها در صورتی که مشکل جای جوش از نوع فرو رفتگی باشد، می توانند به پر کردن محل فرو رفتگی کمک کرده و ظاهر زیباتری برای شما به همراه بیاورد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که در آن از سوزن های بسیار ریز و بدون درد برای تحریک افزایش کلاژن سازی و در نتیجه سرعت گرفتن روند ترمیم پوست بهره گرفته می شود و می توان به کمک آن آسیب های پوستی مختلفی از جمله جای جوش را درمان کرد.

جراحی جای جوش

در صورتی که هیچ یک از روش های گفته شده در درمان جای جوش موثر واقع نشوند، می توان گفت که تنها راه باقی مانده انجام جراحی است. تنها در صورتی نیاز به جراحی است که جای جوش بسیار عمیق یا بسیار برآمده باشد.

روش های خانگی درمان جای جوش

در این مقاله خبری از توضیح تاثیر مواد مختلف در دسترس خانگی برای از بین بردن جای جوش نیست! چرا که حتی اگر این مواد دارای خاصیت مناسبی در این زمینه و در درمان جای جوش باشند هم باید تحت نظر پزشک و بعد از بررسی دقیق نوع پوست شما و نوع جای جوش مورد استفاده قرار بگیرند.

از بین بردن جای جوش بدن

هیچ تفاوتی ندارد که شما روی بدنتان دارای جای جوش هستید یا روی صورتتان؛ در هر حال می توانید از همه روش های گفته شده برای از بین بردن جای جوش های روی بدن خود نیز بهره لازم و کافی را ببرید.

سریعترین روش از بین بردن جای آکنه و جوش کدام است؟

معمولا همه افرادی که از یکی از انواع مشکلات پوستی مخصوصا در ناحیه صورت خود رنج می برند، خواهان درمان هر چه سریع تر آن هستند. این در حالی است که نمی توان زمان مشخصی برای هیچ یک انواع روش های درمان در نظر گرفت. البته قطعا درمان جای جوش با لیزر سریع تر از رفع آن با روش های طبیعی یا پاکسازی پوست نتیجه بخش است. در هر صورت انتخاب بهترین مرکز زیبایی در این زمینه حرف اول را می زند.

دکتر حسام الدین هاشمی

گروه پزشکی الماس

مرکز لاغری، پوست و مو
با مدیریت جناب آقای دکتر حسام الدین هاشمی در تهران اداره می شود و در امور زیبایی و جوانسازی سابقه بسیار درخشان و قابل توجهی دارد.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *